lördag 29 oktober 2011

Nya tyger från Fabric.com

4 kommentarer:

Godiva sa...

Kära Mufti. Jag har ett camoeuflagetyg som jag vill sy en klänning av, problemet är (att det var väldigt dyrt tyg märkte jag när jag skulle betala) att det visade sig att det var impregnerat tälttextil typ, funderar på att be dig om råd hur jag ska hantera det. Hur syr man i vaxduk, liksom?

PS. Jag tänkte också att jag och hunden skulle ha likadana klänningar.

Singelmamman sa...

Fniss!

Mufti sa...

Kära Godiva: 5.05 var allt en konstig tid att kommentera på. Nu är jag ju ingen expert, men jag kan tänka mig att tälttextil kan bli lite hårt mot huden/pälsen. Men om du ändå ska genomföra projektet så ska du ha en extra vass nål som passar till täta tyger.
Singelmamman: Vad är det nu som är så skojigt?

Krumitott sa...

Godiva: Och sy med långa stygn. Klänning för hund är ett skönt sätt att svalka av benen. På hunden alltså.