lördag 22 oktober 2011

Så började det

Jag hade aldrig handarbetat, med undantag för nån knölig, virkad igelkott i syslöjden. Däremot kollade jag in fina tyger och drömde om en privat skräddare vars största intresse var att sy kläder åt mig.

Att jag skulle göra det själv kändes inte som ett alternativ. När jag nån gång tänkte tanken dök den knöliga igelkotten upp i huvudet som ett bevis på hur omöjligt det var.

Men för ganska exakt fem månader sedan blev jag tvingad att testa, och resultatet blev den här:


Den gick ju att använda och då blev jag oerhört inspirerad att fortsätta. Och sedan dess ägnar jag en stor del av min tid åt att sy och leta fina tyger på internet.

4 kommentarer:

Realisten sa...

Hur sydde du taggarna?

Mufti sa...

Garnbitar i olika bruna färger, klippta i tagglängd.

krumi sa...

Ja, det kan vara så att de bästa sömerskorna är de som sydde furt i skolan. Själv gjorde jag ju två vänstervantar. Du är bra, bloggen är snügg

Godiva sa...

I lovikavante You!